با ما همراه باشید

ورزشی

مازندرانی‌ها برنده دربی شمال

منتشر شده

در

رایکا بابل در جدال شمالی‌های لیگ دسته اول توانست از سد شهرداری آستارا عبور کند.
دیدار رایکا بابل و شهرداری آستارا یکی از دیدارهای حساس هفته یازدهم لیگ یک که به نوعی دربی شمال کشور بود با پیروزی رایکا بابل به پایان رسید.
تیم فوتبال رایکا بابل پس از چهار هفته ناکامی در کسب پیروزی و دو شکست و دو مساوی اخیرش که آن‌ها را از شرایط خوب خود دور کرده بود، امروز در حالی از شهرداری آستارا میزبانی می‌کرد که این تیم نیز در پنج مسابقه متوالی گذشته‌اش نتوانسته بود یک برد داشته باشد.
تیم‌های رایکا بابل و شهرداری آستارا در چارچوب رقابت‌های هفته یازدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که تقابل شمالی‌ها در نهایت با برتری شاگردان قربانی به پایان رسید.
فرشاد پیوس سرمربی شهرداری آستارا در این دیدار، نیما علیپور، سعید دلاور، امین هاشمی فرد، حبیب افرا، محمد ابراهیم رضا زاده، کیانوش میرزایی، امیرحسین صالحی، مجتبی محبوب مجاز، جواد آقایی‌پور، خشایار زبرجد و فرشید پاداش را درترکیب تیمش قرار داده بود.
شاگردان پیروز قربانی که کاملا سوار بر بازی بودند، پس از ارسال‌های خطرناک و پیاپی به مقابل دروازه شهرداری آستارا موفق شدند در دقیقه ۲۴ روی یک سانتر از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر سینا قنبرپور که به مدافع حریف هم اصابت کرد، دروازه را باز کنند و به گل برسند.
نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر نماینده مازندران خاتمه یافت، اما شهرداری آستارا نماینده استان گیلان که نمی‌خواست بازنده دربی شمالی‌ها باشد، کمی جلو آمد و توانست در دقیقه ۶۱ روی اشتباه در خط دفاعی رایکا و فرصت‌طلبی و شوت بی‌نظیر جهانگیر عسگری گل تساوی را به ثمر رساند.
شاگردان پیوس که پس از زدن گل تساوی عقب کشیده بودند، نتوانستند مقابل حملات پرفشار و پرتعداد رایکا بابل دوام بیاورند و در دقیقه ۸۴ با پاس بلند تماشایی برهان عابد به پشت مدافعان شهرداری آستارا و اشتباه مدافع و دروازه‌بان این تیم در دفع و مهار توپ، توسط میثم مرادی دومین گل را دریافت کردند تا رایکا بابل دوباره پیش بیفتد.
شهرداری آستارا پس از چهار تساوی پیاپی در دیدار امروز نتوانست مقابل رایکا بابل صاحب پیروزی شود و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا رایکا بابل در امتیاز ۱۴ با آن‌ها برابر شود ولی بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم رده دهمی فرشاد پیوس، در جایگاه یازدهم جدول قرار بگیرد.
شاگردان فرشاد پیوس در این دیدار طراوت همیشگی را نداشتند و بر خلاف دیدارهای قبلی توپ و میدان را به تیم حریف واگذار کردند، در حالی که همیشه شاهد بودیم که تیم‌های فرشاد پیوس هجومی بازی میکنند و توپ و میدان را در اختیار می‌گیرند.
شهرداری آستارا و ملوان بندرانزلی نماینده فوتبال گیلان در لیگ دسته یک فوتبال ایران هستند. سرمربی رایکا انتقادات تندی را متوجه افرادی کرد که به دنبال نتیجه نگرفتن این تیم و نیمکتمربیگری‌اش بودند.

کفتارها بعد از برد ما به لانه خودشان رفته‌اند
قربانی: تو که پرونده تبانی داری دنبال مربیگری نباش!

پیروز قربانی در خصوص شرایط تیمش در لیگ دسته اول صحبت‌هایش را اینچنین آغاز کرد و گفت: بعد از برد هفته‌های گذشته مقابل شهرداری آستارا شرایط تیم‌مان خوب شد. ما یک هفته بسیار سخت داشتیم. قبل از این بازی فشارهای زیادی را تحمل کردیم اما خدا را شکر بعد از این برد، به یک آرامش نسبی رسیدیم.وی ادامه داد: کفتارهایی که در طول هفته گذشته به تیم لطمه زده بودند، بعد از این برد دوباره به لانه‌های خود رفته و منتظرند که تیم دوباره نتیجه نگیرد تا حاشیه‌سازی‌های‌شان را شروع کنند اما هواداران رایکای بابل مواظب باشند تا مخالفان به تیم لطمه نزنند.
سرمربی تیم رایکای بابل در ادامه صحبت‌هایش کنایه تندی را متوجه یکی از مربیان شمالی کرد که به دنبال نیمکت این باشگاه است: بعد از بازی حذفی که منجر به حذف تیم ما شد، فشارهای زیادی به تیم وارد شده بود و افراد معلوم‌الحال برای رسیدن به صندلی مربیگری در رایکا همه کار کردند. ما مربی‌ای داریم که در کمیته اخلاق پرونده تبانی دارد اما قبل از بازی مقابل شهرداری آستارا با کادر فنی من تماس گرفت و اعلام کرد که من قرار است سرمربی این تیم شوم و شماها در کادر فنی تیم من هستید. به این آقایان توصیه می‌کنم اول پرونده تبانی خود را درست کنند و سپس به مربیگری فکر کنند. تیمی که 10 گل می‌خورد قطعا مربی‌اش مقصر است و نه بازیکنان.
قربانی با اشاره به شرایط تیمش گفت: از روز اول هم گفتم که رایکای بابل کم‌هزینه‌ترین تیم ایران است و نیاز به زمان دارد تا شرایطش بهتر شود اما دوستان صبر نداشتند و مدام تیم ما را تحت فشار قرار می‌دادند، من همان موقع هم گفتم تیم رایکای از هفته دهم به بعد شرایطش بهتر خواهد شد.
سرمربی رایکا از مدیران این باشگاه خواست تا حمایت بیشتری از این تیم داشته باشند: به نظرم باشگاه باید حمایت بیشتری از من انجام می‌داد. همیشه گفته‌ام که در دوران برد به هیچ کس نیاز ندارم اما در زمان باخت همه باید به تیم کمک کنند تا شرایطش بهتر شود. همیشه سعی می‌کنم سلامت کار کنم و از هر راهی برای گرفتن نتیجه استفاده نمی‌کنم. همیشه می‌دانم که سلامت کار کردن تاوان دارد و من هم باید تاوان آن را بدهم. به دوستان توصیه می‌کنم از راه سالم به دنبال نتیجه گرفتن باشند.
قربانی در پایان در خصوص اینکه آیا مطالبات بازیکنان و کادر فنی پرداخت شده است یا خیر، گفت: باید بگویم شرمنده کادرفنی هستم، آنها همه‌جوره پای من ایستاده‌اند و راه امرار معاش آنها از همین راه است. ما که حسن نیت خود را ثابت کرده‌ایم و امیدوارم باشگاه به تعهدات خود عمل کند.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

“كمل تروفي” تبليغي براي سيگار يا لندرور ؟!

“كمل تروفي” تبليغي براي سيگار يا لندرور ؟!

منتشر شده

در

توسط

"كمل تروفي" تبليغي براي سيگار يا لندرور ؟!

مسلم ناظری؛ روزنامه نگار- Camel Trophy به معناي “جايزه شترنشان”، نام مسابقه آفرودي است كه اولين بار در سال 1980 همزمان با اوج شهرت سيگارهاي Camel در آمريكا و به منظور تبليغات جهاني، بصورت بين المللي تحت همين نام آغاز شد. تا سال 1997 اين مسابقات بطور مستمر هر ساله برگزار مي‌شد كه به نوعي به المپيك ساليانه رقابت هاي خودرو سازان آفرودی تبديل شده بود. ولي از اواخر قرن بيستم به خاطر مقررات سختگيرانه جهاني در خصوص عدم اجازه تبليغات براي دخانيات، تقريباً اين مسابقات تعطيل شد.

در سال هاي 1998، 1999 و 2000 نيز ظاهراً سه مسابقه غير رسمي برگزار شده است كه اطلاعات درستي از اين مسابقات بدون مجوز در دسترس نيست. البته دو دوره ديگر بصورت پراكنده در سال هاي 2003 و 2005 نيز  برگزار گرديد كه مورد استقبال چنداني قرار نگرفت.

هر ساله، هزاران تَن از مردم، مشتاق حضور در آزمون‌های انتخابی اين مسابقه بودند که تنها چهار فینالیست از هر کشوری می‌توانستند این افتخار را نصیب خود کنند. تنها الزامات لازم برای مشارکت در این مسابقات داشتن حداقل سن 21 سال و سلامت كامل جسمي و آشنایی به زبان انگلیسی است.

فینالیست‌ها از کشورهاي مختلف برای شرکت در انتخاب نهایی بین المللی  دور هم (معمولا در قلعه ایستنور انگلستان) جمع می‌شدند، جایی که آن ها یک هفته به تمرین شدید فیزیکی و روانی زیر نظر تیمی از مشاوران متخصص مي‌پرداختند.

مسابقات کمل تروفی در سال 1980 با سه تیم آلمانی جیپ سوار آغاز شد و با انتشار اولین تصاویر از جریان این رقابت، توجه مخاطبان از سراسر جهان را به خود جلب كرد. این مسابقات سخت برای آزمایش استقامت خودروها و انسان طراحي شده بود و تیم های مختلفی را از سراسر جهان با هدف کسب پیروزی در سخت ترین شرایط گرد هم می‌آورد.

اولين خودروهاي شركت كننده در اين مسابقات كه همگي جيپ بودند به دلیل مشکلات خاص اين نوع خودروها نظیر فضاي كم داخلي، استهلاک بالا و عدم حمایت و ارتقاء امكانات از طرف سازنده كنار گذاشته شدند، پس از این مسابقه  اكثر شركت‌کنندگان سراغ لندرور رفتند و این حمایت دو جانبه مدت 20 سال به طول انجامید. در این مدت از تمامی خودروهای ساخت این شرکت استفاده شد.

مدل هایی نظیر لندرور110، دیفندر، رنجرور در سال 1982، دیسکاوری و در نهایت فریلندر در سال 1998 در آخرین مسابقه شرکت کردند که در این بین دیفندر در تمامی ادوار مسابقه حضور داشت که نشان از قابلیت بالای آفرود این ماشین و محبوبیت آن داشت.

لندرور با هدف اعتبار بخشیدن به نام تجاری خود در این مسابقات شرکت کرد. هر سری جديد از وسایل نقلیه لندرور با برخی از تجهیزات جدید که با نسخه‌های قبلی متفاوت بود تجهيز می‌شدند. برخی از این تغییرات عبارتند از: تقویت دنده و شاسی  توسط رول بار، سیستم های ناوبري ، دريچه سقف ، پروژکتورهای جلويی اضافی، ضد آب کردن موتور، نصب وینچ، پله های سقف، صفحات فلزی، طناب، تبر یا بیل، مخازن فلزي سوخت و …

شرکت لندرور به دلیل اطمینان بالایی که به خودروهای خود داشت، برای هر مسابقه از خودروهای صفر کیلومتر و اصلاح شده استفاده می‌کرد که در طول این مسابقات هیچ شرکت خودروسازي ديگري چنین توانایی و آمادگی را از خود نشان نداد. لندرور از تمامی اصلاحات موفقیت آمیز که روی مدل‌های مسابقه‌ای بازخورد مي‌گرفت بلافاصله روی خودروهای مستقر در خط تولید کارخانه بهره می‌برد.

مسابقات كمل تروفي كه در ابتدا با هدف تبليغ سيگار شروع شده بود، به مرور زمان به تبليغي براي لندرور تبديل شد. جایزه شترنشان یک فرصت عالی برای نشان دادن قابلیت‌ها، به خصوص ویژگی‌های مربوط به ایمنی و مانور در شرایط دشوار را در اختیار مدل‌های لندروور قرارداد. جایزه شتر همچنین شخصیت منحصر به فردی را به خودروهای لندرور داد. خودرویی برای ماجراجويي‌های قرن بیستم. صاحبان این خودروها آن ها را برای به چالش کشیدن خود، طبیعت‌ و لندرورها انتخاب مي‌کردند. خودرویی ویژه برای افرادی ویژه و برای ورود به مکان هایي ویژه.

ادامه مطلب

ورزشی

جویبار، میزبان کنگره شهدای ورزشکار استان مازندران

منتشر شده

در

توسط

جلسه هم اندیشی ستاد یادواره 1200 شهید ورزشکار استان مازندران با محوریت شهید حسن فقیهی جویباری شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال 1400 برگزار شد

با حضور دکتر حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاونین اداره کل، سرهنگ اسلامی مسئول بسیج ورزشکاران استان و اعضای ستاد، جلسه هم اندیشی ستاد یادواره 1200 شهید ورزشکار استان با محوریت شهید شاخص جامعه ورزش کشور در سال 1400 شهید حسن فقیهی جویباری برگزار شد.
این مراسم معنوی با حضور مقامات کشوری، لشکری، استانی، شهرستانی و جامعه ورزش و جوانان استان مازندران در روز پنجشنبه بیست وسوم دی ماه در مصلای نمازجمعه شهرستان جویبار برگزار خواهد شد .
دکتر رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه گفت: برگزاری شایسته و مطلوب این مراسم با همکاری دیگر ارگان ها و دستگاه های اجرایی استان مورد انتظار است. وی افزود؛ شهدای ورزشکار الگو‌های راستین جامعه ورزشی هستند و الگو گرفتن از رفتار این شهدا برای فرهنگ سازی و سلامت جامعه ورزش ما ضروری است.
رنگرز با بیان اینکه معارف و مبانی دفاع مقدس که در حکم گنج عظیم هستند تا اندیشه انقلاب اسلامی گسترش یابد، اظهار داشت: در گام دوم انقلاب باید از تجارب دفاع مقدس در جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره بگیریم .
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه گفت: دفاع مقدس الگویی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن و تکیه بر شعائر اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خود می بالیم که طی چند سال اخیر دو شهید سرافراز ورزش مازندران شهید بهرام اسدپور گلوگاهی در سال 1394 و شهید حسن فقیهی جویباری در سال 1400 به عنوان دو شهید شاخص جامعه ورزش کشور انتخاب شدند.

ادامه مطلب

ورزشی

شهرام جعفری نایب رئیس کشتی مازندران :شهرستان بهشهر میزبان هفدهمین جام بین المللی کشتی شهید هاشمی نژاد در اسفند ماه ۱۴۰۰

منتشر شده

در

توسط

سید حسین جعفرپور : شهرام جعفری نایب رئیس کشتی مازندران عنوان کرد: جام بین المللی شهید شهید هاشمی نژاد در اسد ماه امسال در سالن شهید هاشمی‌نژاد شهرستان بهشهربرگزار می‌شود و ما تا به امروز مانعی جهت برگزاری این مسابقات دیده نشده است

نایب رئیس کشتی مازندران هدف از برگزاری جام شهید هاشمی نژاد را ابتدا بزرگداشت شهید شاخص استان مازندران و شهرستان بهشهر شهید هاشمی نژاد دانست واظهار داشت برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی سبب ارتقا ، رشد و تقویت کشتی منطقه مخصوصا ایجاد انگیزه برای کشتی‌گیران شرق مازندران را بدنبال دارد
جعفری خاطر نشان کرد جامعه شهیدهاشمی نژاد در رده سنی جوانان برگزار می‌شود که از کشورهای روسیه ، ارمنستان ، آذربایجان ، گرجستان ، و از ۱۰ استان دعوت میشود که منتخب اول تا چهارمی استان بنام تیم شهید هاشمی نژاد در این مسابقات شرکت می کند
شهرام جعفری با اشاره به اولین دوره جام شهید هاشمی نژاد که در سال ۱۳۶۸ در شهرستان بهشهر برگزار شد امسال مصمم هستیم که این جام را به بهترین شکل برگزار کنیم چراکه که جام شهید هاشمی نژاد به عنوان یک برند ملی در سطح کشور برگزار شود و این امر با وفاق و همدلی دستگاهها و مسئولین وحمایت مردم رقم خورده است و ما مطمئن هستیم که با حمایت نماینده مردم شرق مازندران دکتر شریعتی ، امام جمعه محترم ، فرماندار این دوره از مسابقات به نحو احسن برگزار می شود
جعفری اظهار داشت انتظارمان دست یاری و کمک دستگاه‌ها و مردم به کشتی و جام شهید هاشمی نژاد است و پیش بینی می شود هفدهمین جام شهید هاشمی نژاد با توجه به استانداردهای بین المللی برآورد این دوره از مسابقات به یک میلیارد تومان برسد که در مقابل با سایر استان ها رقم بسیار پایین است.

نگاه فدراسیون کشتی به جام شهید هاشمی نژاد نگاه فنی است

برگزاری جام شهید هاشمی نژاد با ۸ کمیته فنی کمیته روابط عمومی و فرهنگی کمیته تغذیه، کمیته حمل و نقل، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته درمان که همه تلاش می کنند تا به بهترین شکل در شهرستان بهشهر برگزار شود
جام شهید هاشمی نژاد فرصتی فراهم می شود که کشتی‌گیران شرق مازندران خود را محک بزنند جام شهید هاشمی نژاد به عنوان مهمترین مسابقات بین‌المللی در سطح جوانان در کشور است و ما مازندرانی ها در سطح دنیا در کشتی دارای جایگاه ویژه هستیم و انتظار داریم از مسئولین استانی و شهرستانی نگاه ویژه‌ای به این جام داشته باشند چرا که برگزاری جام شهید هاشمی نژاد یک برند ملی است .
شهرام جعفری نایب رئیس کشتی استان در ادامه با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی این جام خاطرنشان کرد سهم شهرستان بهشهر از تامین هزینه آن یک سوم از مبلغ برآورد شده است که در قبال آن با توجه به پوشش رسانه‌ای ملی در دو روز در شهرستان بهشهر ظرفیت خوبی جهت معرفی شهرستان بهشهر به وجود آمده است.

 

ادامه مطلب

برترین ها